Kysymyksiä ja vastauksia UNICEF-kuukausilahjoittamisesta
1) Miksi liittyisin kuukausilahjoittajaksi?
Jokaisella maailman lapsella on syntyessään samat oikeudet. Kaikilla ei kuitenkaan ole samoja mahdollisuuksia selviytyä ja kasvaa. UNICEFilla on jo 76 vuoden kokemus lasten auttamisesta siellä missä tarve on kaikkein suurin.
Ilman lahjoittajien apua UNICEFin työ ei ole mahdollista. Pienelläkin kuukausittaisella summalla olet mukana tärkeässä työssämme maailman lasten hyvinvoinnin edistämiseksi.
2) Mihin kuukausittain lahjoitetut rahat ohjataan?
UNICEF käyttää lahjoitukset lasten auttamiseen yli 150 maassa. Liittymällä UNICEFin kuukausilahjoittajaksi et auta vain yhtä lasta - autat kaikkia apua eniten tarvitsevia, kaikkialla maailmassa. Autat lapsia kriisitilanteissa ja huolehdit heidän perustarpeistaan: puhtaasta vedestä, ravinnosta, rokotuksista ja koulunkäynnistä.
3) Miten kuukausilahjoitus toimii?
Kuukausilahjoitus toimii kätevästi suoramaksulla tai e-laskulla.
Liittyessäsi kuukausilahjoittajaksi suoramaksulla lähetämme sinulle postitse toimeksiantolomakkeen täytettäväksi ja allekirjoitettavaksi. Kun palautat lomakkeen meille, kuukausilahjoituksesi lähtee käyntiin.
Mikäli käytät e-laskua, muuta maksu automaattiseksi ensimmäisen laskun saapuessa. Näin sinun ei tarvitse enää huolehtia koko asiasta ja voit olla varma siitä, että lahjoituksesi on auttamassa maailman lapsia joka kuukausi.
Jos haluat tuen menevän MobilePay-sovelluksen kautta, täytä vain liittymislomake nettisivuillamme ja hyväksy maksu sovelluksessa, niin tukesi lähtee käyntiin
4) Miksi kuukausilahjoittaminen on hyvä tapa auttaa?
Kuukausilahjoittaminen on lahjoittajalle helppoa ja vaivatonta. Se on myös UNICEFille kustannustehokkain lahjoitusmuoto. Maailman lapset saavat maksimaalisen hyödyn.
5) Kuinka voin ryhtyä kuukausilahjoittajaksi?
Voit liittyä kuukausilahjoittajaksi osoitteessa www.unicef.fi tai soittamalla asiakaspalveluumme 09-584 50 290.
Klikkaa ja liity kuukausilahjoittajaksi
6) Miten UNICEF varmistaa, että apu menee varmasti perille?
UNICEFilla on 76 vuoden kokemus lasten hyvinvoinnin edistämisessä. Autamme heikoimmassa asemassa olevia lapsia siellä missä apua eniten tarvitaan.
Osaavat työntekijämme tuntevat tarpeet ja olosuhteet. Yhdessä paikallisten kumppanien kanssa he toimittavat avun sitä tarvitseville. Merkittävä osa UNICEFin avusta on asiantuntija-apua. UNICEF mm. kouluttaa opettajia ja terveydenhuollon ammattilaisia. Tilit tarkastetaan sekä Suomessa että kansainvälisesti.
7) Mitä palautetta saan UNICEFin lahjoittajana?
Lähetämme sinulle säännöllisin väliajoin materiaalia, jossa kerromme, miten lahjoittamasi varat käytetään. Kotiin postitettavassa lehdessä kerromme kaksi kertaa vuodessa, mitä lahjoituksellasi on saatu aikaan sekä työmme tuloksista lasten aseman parantamiseksi. Lisäksi saat tietoa UNICEFin työstä sähköpostitse, Facebookissa, Twitterissä ja muualla sosiaalisessa mediassa.
8) Kuinka kauan minun pitää olla mukana kuukausilahjoittajana?
Olet mukana sen aikaa kuin haluat. Voit lopettaa kuukausilahjoituksen koska tahansa soittamalla tai laittamalla viestiä asiakaspalveluumme.
9) Uskallanko antaa tilinumeroni UNICEFille?
Kyllä, UNICEFille annetut tiedot eivät päädy ulkopuolisten tietoon. Toimeksiantolomakkeen tiedot kirjataan vain omaan asiakasrekisteriimme ja lomake lähetetään edelleen pankkiin.
10) Miten muutan lahjoitustietojani?
Helpoiten muutat yhteystietojasi, lahjoitussummaa tai eräpäivää Lahjoituksen muuttaminen -sivulla. Voit tehdä muutokset myös lähettämällä sähköpostia asiakaspalveluumme (även på svenska) osoitteeseen [email protected] tai soittamalla ma-to klo 9-18 ja pe 9-16 numeroon (09) 584 501.
11) Miten menettelen jos vaihdan pankkia?
Ota meihin yhteyttä, niin lähetämme sinulle uuden toimeksiantolomakkeen postitse. Täytettyäsi voit palauttaa sen meille vastauskuoressa, me kirjaamme uudet tiedot rekisteriimme ja toimitamme lomakkeen edelleen uuteen pankkiisi.
Jos teit lahjoituksesi pankki- tai luottokortilla ja haluat päivittää korttitietosi, ota yhteys asiakaspalveluumme.
12) Miten voin lopettaa kuukausilahjoitukseni?
Voit lopettaa kuukausilahjoituksen ilmoittamalla siitä UNICEFille joko puhelimitse, sähköpostitse tai kirjeitse. Suoramaksulla tai e-laskulla tapahtuvan lahjoituksen lopettamisesta pitää tiedon tulla meille kolme viikkoa ennen eräpäivää. Korttilahjoituksen ja MobilePay-lahjoituksen voimme katkaista ilmoituspäivänä.
13) En halua antaa tilinumeroani UNICEFille, voinko tehdä oman e-laskusopimuksen pankin kautta?
Voit tehdä, mutta pyydä silloin henkilökohtainen viitenumero ja tarkemmat toimintaohjeet UNICEFilta.
Lisätietoja saat soittamalla ma-to 9-18 ja pe 9-16 numeroon 09 584 501 tai sähköpostitse osoitteesta: [email protected]