Euro UNICEFille -kampanja järjestetään 8.–16. lokakuuta H&M-myymälöissä ympäri Suomen. UNICEF käyttää lahjoitukset kriisien keskellä elävien lasten koulunkäynnin turvaamiseen.
Kriisit, kuten sodat ja luonnonmullistukset, katkaisevat usein lasten koulunkäynnin ja samalla haaveet omasta ammatista. Unelmat ja tulevaisuus kuuluvat kaikille lapsille. Osallistumalla kampanjaan tuet lasten unelmien toteutumista.
Lahjoittaminen on helppoa. Lisää vain kassalla euro tai haluamasi summa ostostesi loppusummaan.
Näin UNICEF auttaa
Yhä useampi lapsi pääsee tänä päivänä kouluun. Silti koulun ulkopuolella on edelleen 303 miljoonaa 5-17-vuotiasta lasta. Aseelliset konfliktit ja luonnonmullistukset ovat merkittävä syy siihen, että kaikki maailman lapset eivät pääse kouluun. Joka kolmas koulun ulkopuolella olevasta lapsesta elää kriisimaassa.
Miksi kouluun pääsy on tärkeää myös kriisien keskellä?
UNICEFin tavoite on, että yhdenkään lapsen koulunkäynti ei keskeytyisi konfliktin tai luonnonmullistuksen vuoksi.
Mitä UNICEF käytännössä tekee?
Suomalaiset lahjoittaneet lähes 900 000 euroa
H&M Suomi ja Suomen UNICEF aloittivat Euro UNICEFille? -kampanjan vuonna 2009. Nyt vietetään siis kampanjan 10-vuotisjuhlaa! Kampanjamalli on levinnyt Suomesta muihin maihin ja myös muille toimijoille.
Euro UNICEFille? -kampanjalla on kerätty Suomessa lähes 900 000 euroa maailman lapsille. Lahjoituksia on vuosien varrella kerätty paitsi lasten koulunkäynnin tukemiseen myös hätäapuun ja Syyrian lasten auttamiseen.
Suomi on yksi H&M:n ja UNICEFin kampanjoiden kärkimaita. Kiitos, että välität!
Lisätietoja
Blogikirjoitus: Syyrian kadotettu sukupolvi? Suomen UNICEFin ohjelmajohtaja Inka Hetemäki tapasi joulukuussa 2017 syyrialaisia äitejä ja lapsia, jotka haaveilevat koulutuksesta.
Uutinen 19.9.2018: Joka kolmas lapsi ja nuori jää koulun ulkopuolelle kriisimaissa