Siirry sisältöön

K-ruokakaupoissa kerättiin varat lähes 900 000 jäykkäkouristusrokotteeseen

K-ruokakauppojen, Pampersin ja UNICEFin yhteisellä jäykkäkouristuskampanjalla kerättiin hieno tulos. K-ruokakaupat osallistuivat jo yhdeksännen kerran Pampersin ja UNICEFin kansainväliseen rokotekampanjaan.

Uutinen
Haitilainen Maria on saanut tyttärelleen Amonikalle tarvittavat jäykkäkouristusrokotukset. Haiti on yksi niistä maista, joista tautia ei vielä ole saatu hävitettyä. © UNICEF/UNI155893/Vardy

K-ruokakauppojen kautta kerättiin varat lähes 900 000 jäykkäkouristusrokotteeseen äideille ja vastasyntyneille. Jokaisesta loka-joulukuussa ostetusta Pampers-tuotteesta K-ruokakaupat ja Pampers lahjoittivat kumpikin kahden rokotteen arvoa vastaavan summan UNICEFin jäykkäkouristuksen vastaiseen kampanjaan.  

Bakteerin aiheuttama jäykkäkouristus on yksi pikkuvauvojen yleisimmistä kuolinsyistä köyhissä maissa. Vauvat saavat tartunnan usein epähygieenisissä synnytysoloissa. Jäykkäkouristus on täysin ehkäistävissä rokotteella.

Pampersin ja UNICEFin yhteistyö jäykkäkouristuksen hävittämiseksi alkoi vuonna 2006. Maailmanlaajuisen rokotekampanjan ansiosta yli 100 miljoonaa äitiä lapsineen on saanut suojan jäykkäkouristusta vastaan ja 500 000 vastasyntyneen henki on pelastunut.

UNICEF ei tue mitään tuotemerkkejä tai tuotteita. Pampers on Procter & Gamblen tuotemerkki.

Lue lisää kampanjasta UNICEFin sivulta ja K-ruokakauppojen-sivuilta.

 

Julkaistu30.1.2017